Annonsering
Annonsering kan ske i flera olika kanaler och av flera olika skäl. Det gemensamma för all annonsering är att lyfter fram något, produkt, event eller företaget. Den syftar också till att skapa intressetrafik som i sin tur är ämnad till ökad försäljning!
Annonsering kan ske i tryckt media, såsom tidningar, annonsblad eller eventkataloger. Annonsering kan också publiceras i klassiska etermedia såsom radio och TV. De format som använts (stillbild/text, ljud, rörlig bild & ljud) kan användas i olika webkanaler. Vad som är lämpligast styrs av sammanhanget.
Det är sällan som endast ett annonseringsval är det rätta. Tvärtom är annonseringen en del i en övergripande marknadsplan med sannolikt flera annonser, annonstillfällen och kanaler.
Fact 21
Vi hjälper er gärna med informationsinsamling och projektledning kring annonsering. Vi har stor erfarenhet av marknadsföringsprojekt i internationell industriell verksamhet. Kontakta oss för mer information om hur vi kan supporta er: info@fact21.se.