Internet
Den allra viktigaste marknadsföringskanalen idag är nog webben. Det är hit de flesta vänder sig när de vill veta mer om något. Därför är det viktigt att synas på internet. På internet är man inte begränsad av de annonsformer som klassiska medier erbjuder, även om de också finns här. Här kan man också lätt skapa sina egna marknadsföringssiter, för företag och om man vill få för produktportföljer och om önskat kampanjsiter som lever under en kort tid. Webtekniken öppnar också för nya sätt att nå målgruppen, man kan till exempel hyra sökord hos söksiter och nå alla användare som söker på detta ord. Eftersom företag är branschkodade kan man genom att rikta annonsering mot branschen sortera bort andra användare.
Självklart kan man om man vill ta reda på ett specifikt företags IP-schema och rikta annonseringen mot ett eller flera företag genom att bara visa annonsen för användare från dessa företag. Man kan också låta användarnas ID (IP-nummer) styra på land om en annons ska visas eller vilket språk den ska visas på.
Man kan också skapa företags- eller produktanvändare på sociala medier. Detta möjliggör ytterligare en kanal att interagera med sina kunder över. Sociala medier som Facebook, Twitter och LinkedIn har et mer personligt anslag och liknar därför det personliga kundsamtalet, skillnaden är att antalet möjliga och verkliga åhörare är många fler.
Fact 21
Vi hjälper er gärna med planering, projektering och genomförande av alla typer av internetaktiviteter. Vi har gedigen erfarenhet av skapande av hemsidor, produktkataloger, eventsiter och olika annonsprojekt i internationell industriell miljö. Kontakta oss för mer information om hur vi kan supporta er: info@fact21.se.